Giriş yap
Arama
En son konular
Istatistikler
Toplam 245 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: akagan
Kullanıcılarımız toplam 549 mesaj attılar bunda 417 konu
Can Sistemi [Değişik Yöntem]
oyunyapim | sende oyun yapabilir ve kendini göstere bilirsin :: Menü :: GAME MAKER :: Game maker Örnek
1 sayfadaki 1 sayfası
Can Sistemi [Değişik Yöntem]
Bu derste farklı bir yöntemle can yapmasını öğreneceğiz..
İlk olarak spr_player ve spr_enemy adında iki sprite oluşturup spr_player'e karakterimizin resmini, spr_enemy'e de düşmanımızın resmini yüklüyoruz..
Sonra spr_health adında bir sprite oluşturuyoruz.. Edit sprite diyoruz ve sprite editor ekranından 1x16 boyutunda yeni bir sprite açıyoruz..
İçini kırmızıya boyuyoruz ve spriteyi kaydediyoruz..
Şimdi gelelim objelere.. Yeni obje açıyoruz adı obj_player olsun..
Create eventine :
Kod:
dusmancani = 20 //Create eventine bunu yazdık.. Düşmanın canı 20'ye eşitlendi..
Step eventine :
Kod:
if dusmancani < 1 {instance_destroy()} //Eğer düşmanın canı 1'den küçük olursa yani biterse objenin yok olmasını ayarladık
Left Button (Mouse) eventine :
Kod:
dusmancani -= 1 //Sağ tıklama eventine düşman canı bir eksilsin yazdık
Draw eventine :
Sağ taraftaki sekmelerden - Draw > Draw Sprite seçeneğini sürükle-bırak yapıyoruz ve resimdeki gibi ayarlıyoruz..
Sonra şu kodu yazıyoruz :
Kod:
draw_sprite_stretched(spr_health,0,x-5,y-14,dusmancani,6) //Bu kodla can barı yaptık
Sonra aynısını obj_enemy'e de uyguluyoruz ama kodlardaki dusmancani yazan yerleri karaktercani olarak değiştiriyoruz..
Bunu denediğimizde objelerin üstüne tıklayınca canları azalacaktır ve healthbar bunu gösterecektir..
Tamamını kendim yazdım.. Cool İndirmek isterseniz örneği
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
İlk olarak spr_player ve spr_enemy adında iki sprite oluşturup spr_player'e karakterimizin resmini, spr_enemy'e de düşmanımızın resmini yüklüyoruz..
Sonra spr_health adında bir sprite oluşturuyoruz.. Edit sprite diyoruz ve sprite editor ekranından 1x16 boyutunda yeni bir sprite açıyoruz..
İçini kırmızıya boyuyoruz ve spriteyi kaydediyoruz..
Şimdi gelelim objelere.. Yeni obje açıyoruz adı obj_player olsun..
Create eventine :
Kod:
dusmancani = 20 //Create eventine bunu yazdık.. Düşmanın canı 20'ye eşitlendi..
Step eventine :
Kod:
if dusmancani < 1 {instance_destroy()} //Eğer düşmanın canı 1'den küçük olursa yani biterse objenin yok olmasını ayarladık
Left Button (Mouse) eventine :
Kod:
dusmancani -= 1 //Sağ tıklama eventine düşman canı bir eksilsin yazdık
Draw eventine :
Sağ taraftaki sekmelerden - Draw > Draw Sprite seçeneğini sürükle-bırak yapıyoruz ve resimdeki gibi ayarlıyoruz..
Sonra şu kodu yazıyoruz :
Kod:
draw_sprite_stretched(spr_health,0,x-5,y-14,dusmancani,6) //Bu kodla can barı yaptık
Sonra aynısını obj_enemy'e de uyguluyoruz ama kodlardaki dusmancani yazan yerleri karaktercani olarak değiştiriyoruz..
Bunu denediğimizde objelerin üstüne tıklayınca canları azalacaktır ve healthbar bunu gösterecektir..
Tamamını kendim yazdım.. Cool İndirmek isterseniz örneği
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
xDaycox- Normal üye
- Mesaj Sayısı : 115
Reputation : 5
Kayıt tarihi : 24/11/09
Yaş : 27
Nerden : SAMSUN
Game maker | oyun yapim |
oyunyapim | sende oyun yapabilir ve kendini göstere bilirsin :: Menü :: GAME MAKER :: Game maker Örnek
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Salı Kas. 17, 2015 1:47 am tarafından admin
» Gökhan türkmen ya sen
C.tesi Şub. 12, 2011 11:01 pm tarafından NucLeaR53
» 2D Oyun Yapımına Başlangıç
Salı Şub. 01, 2011 12:15 am tarafından MÜZİK
» İŞTE METİN2 KAREKTERLERININ GERÇEK YÜZLERİ :)
Çarş. Ocak 19, 2011 2:57 am tarafından admin
» Star Wars ~ Yıldız Savaşları acıklama
Salı Ocak 18, 2011 10:59 pm tarafından TUNÇ
» tetikci 1 crank :D
Salı Ocak 18, 2011 10:59 pm tarafından TUNÇ
» Kolpa - Koşa Koşa (647)
Salı Ocak 18, 2011 10:56 pm tarafından TUNÇ
» KIRAKİYET server! özkanmt2 max keyif!
Salı Ocak 18, 2011 10:56 pm tarafından TUNÇ
» Gm bi Bakarmsn
Salı Ocak 18, 2011 10:55 pm tarafından TUNÇ